Neděle 26. března 2023, svátek má Emanuel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. března 2023 Emanuel

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

realateista

Náboženství je především politika

Jako "technicky vzdělaný" člověk v Boha nevěřím. Myslím, že je mnoho nepřímých důkazů, že Bůh vlastně není pro fungování světa potřebný a lidé by si ho vymysleli k ovládání "dolního lidu" i kdyby věděli, že neexistuje.

Naše církve jasně prokázaly, že "obyčejný člověk" je vlastně nezajímá a že jim jde především o majetek a moc. Také v historii církev byla nositelem moci a podporovala útisk českého národa cizinci.

Proto je ateismus Čechů naprosto logický (např. v Polsku se církev chovala jinak).

Pro mě je navíc důkazem inteligence, "střízlivosti" a reálnosti českého národa. Např. teismus v USA mi přijde poměrně směšný, navíc je prý většinou jen předstíraný.

Aby si církev u nás získala lidi, musela by se skutečně chovat jinak, a to jak prakticky, tak i v diskusích. Např. bývalý papež byl daleko důvěryhodnější než ten současný.  

0/0
9.11.2010 11:17

bilyhavran

Ano - samozřejmě máte pravdu

když jste napsal, že by se církev měla zaměřit na "zvěstování skutečných hodnot, zlepšování vztahů mezi lidmi, pomoc potřebným a hlasitý hlas proti zneužívání a arogance moci, nerovnosti ve společnosti, opomíjení slabých a nemocných...".

Měla by pomáhat skutečně potřebným a kritizovat úplácení těch, kdo si na potřebné jen hrají, Měla by pozvednout hlasitý hlas proti zneužívání a aroganci moci těmi, kdo dobrovolně parazitují na těch, kteří pracují a tvoří hodnoty. Měla by pozvednout hlas proti nerovnosti ve společnosti, kdy lidem z některých společenských skupin jsou přiznávána větší práva a menší povinnosti než jiným. Měla by hlasitě pozvednout hlas proti rozhazování peněz těm, kdo pracovat nechtějí, aby bylo z čeho neopomíjet skutečně slabé a skutečně vážně nemocné. 

Církev by se měla především oprostit od ultralevicové politiky, která vede k "zaopatřovatelskému státu" (viz. např. encyklika Centesimus annus).

0/0
9.11.2010 10:59

Faustino

Re: Ano - samozřejmě máte pravdu

Ježíšovo učení je pravicové? "Pravicový křesťan" je naprostý protimluv.

0/0
9.11.2010 11:22

bilyhavran

Re: Ano - samozřejmě máte pravdu

Samože Ježíšovo učení není pravicové. Stejně jako není levicové. Ježíš hlásal že se máme starat o potřebné (např. o hladové, žiznivé, o ty co nemají oblečení, o nemocné atd.). Nikde ale neřekl, že se máme starat o líné a o ty co zneužívají jiných.  Vždycky mě nadzvedne, když vidím, jak nějací vážně nemocní lidé shánějí peníze prostřednictvím veřejných sbírek, protože je naše pojišťovny nehradí. Ono je ale politicky výhodnější "podplatit" tisíce "sociálně slabých" kuřáků, pivařů, mobilních telefonistů a dovolenkářů u moře, než toto podplácení zarazit a tyto peníze použít pro skutečně potřebné.

Kardinál Špidlík řekl, že ctnost je téměř vždy "zlatou střední cestou" mezi dvěma neřestmi. A tak jak je zrůdný bezohledný liberalismus, který nebere ohled na skutečně potřebné, stejně tak je zrůdný bezohledný populisický zaopatřovatelismus, protože ani ten nebere ohled na skutečně potřebné.

Jestli je protimluv "pravicový křesťan", pak musí být protimluvem i "levicový křesťan".

0/0
9.11.2010 11:59

bilyhavran

Re: Ano - samozřejmě máte pravdu

Skutečný křesťan nikdy nesmí oddělovat Ježíšova slova: "Cokoli jste udělali jednomu z nejubožejších, mně jste udělali." a slova svatého Pavla "Kdo nepracuje, ať nejí."

Stejně jako se Ježíšův výrok netýká těch, kteří svou potřebnost pouze předstírají, ačkoli si mohou prostředky na své živobytí opatřit prací, tak se Pavlův výrok zase netýká těch, kteří pracovat skutečně nemohou.

0/0
9.11.2010 12:04

Faustino

Re: Ano - samozřejmě máte pravdu

"Kdo nepracuje, ať nejí."

Stejné heslo měli komunisti.

0/0
10.11.2010 12:29

kuča

Díval jsem se....

:-) včera pře půlnoci na ČT 24 - rozhovor se Zbygnievem Czendlikem, fárářem v Lanškrouně. Důstojný civilní rozhovor s redaktorkou. Zdůrazněny mezilidské vztahy, samozřejmě probrána i víra - všechno snažení by mělo spět k ozdravení této společnosti zasažené kapitalismem bez přívlastků a bez mantinelů, který ve svém důsledku dělá z většiny společnosti jen méněcennou spodinu ! ;-O;-O;-O

0/0
9.11.2010 10:43

Gašpo

Ak je viera vzťah človeka k Bohu

potom na svete neexistujú ateisti.;-D

Boh je imaginárny pojem a nejaký vzťah k nemu má každý bez rozdielu či ten pojem považuje za fakt alebo nezmysel.

Vždy ma pobaví ako sa predstavitelia každej cirkvi automaticky považujú, alebo vydávajú za Božích zástupcov, za šíriteľov jeho myšlienok, potrieb a hlavne zámerov. A to "šírenie" samozrejme potrebuje "provozní výdaje".:-)

Kristus vraj povedal, že Boha by mal každý hľadať v svojom vnútri a nie v svatostánkoch. Ak to skutočne povedal, potom samotná existencia akejkoľvek cirkevnej inštitúcie nemá s Bohom nič spoločné.;-)

0/0
9.11.2010 10:12

antidepka7

Re: Ak je viera vzťah človeka k Bohu

Máte špatné informace. Nikde v Bibli Bůh neříká, že Ho máme hledat sami v sobě. To by znamenalo v podstatě, že člověk = Bůh. A to je velká lež, o které se mluví v knize Genesis ve 3. kapitole. Jinak Vás naprosto chápu v tom, že neznáte Boha. Kdysi jsem byl na tom stejně. Ale nemůžete upírat zkušenost s osobním vztahem k Bohu(Ježíši Kristu) těm, kteří ji mají. Váš názor je prostě Váš názor.:-)

0/0
9.11.2010 10:29

Gašpo

Re: Ak je viera vzťah človeka k Bohu

Informácie mám možno špatné. Ale nemyslím, že bibliu napísal Boh.:-)

Kristus chcel rúcať chrámy a nekázal, že každý človek je Bohom, ale že ak mu chce naslúchať, má jeho hlas hľadať v svojom vnútri.

Ak si niekto myslí, že počúva Boží hlas z úst kazateľa v kostole a vybuduje si na tom osobný vzťah k Bohu, alebo Kristovi, tak mu to neberiem.;-D

0/0
9.11.2010 10:50

Paeris Kiran

Re: Ak je viera vzťah človeka k Bohu

Ovšem váš taky je jenom váš. Tak laskavě neotravujte tím že v něco vfěříte život těm co v to naprosto nevěří.

Obvykle to dopadne tak že když vy nebude nic říkat jim oni nebduou nic říkat vám a bude oboustranná spokojenost.

0/0
9.11.2010 10:51

antidepka7

Re: Ak je viera vzťah človeka k Bohu

Nápodobně.:-)

0/0
9.11.2010 15:31

Jarcho

Když ministr vnitra kritizuje církev,

klepe doba nového pronásledování křesťanů na dveře.

0/0
9.11.2010 10:06

antidepka7

Re: Když ministr vnitra kritizuje církev,

Nezdá se mi, že by autor chtěl někoho pronásledovat. Z velké části má pravdu. P.S.Pronásledování (křesťanů) vypadá jinak.:-)

0/0
9.11.2010 10:32

Jarcho

To přijde.

Toto je jen varovný symptom, abychom se připravili.

0/0
9.11.2010 10:45

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS