Nezařazené

František Bublan

Zásah Vojenské policie v České televizi připomíná praxi StB

Zásah Vojenské policie v České televizi byl nejenom pro zaměstnance veřejnoprávní televize, ale také pro naši společnost přímo šokující. O co vlastně v této kauze jde? Vojenská policie chtěla vydat a získat dokument, na jehož základě byl v roce 2007 odvolán z pozice ředitele Vojenského zpravodajství generál Miroslav Krejčík. Tento dokument vytvořili podřízení gen. Krejčíka a obsahuje výčet „hříchů“, kterých se měl pan Krejčík dopustit.

13.3.2011 v 21:28 | Karma článku: 40.77 | Přečteno: 5546 | Diskuse

František Bublan

Víra je vztah člověka k Bohu

Víra je vztah člověka k Bohu, ne nadarmo je víra v evangeliích v původním textu spojována s dativem, nikoliv s akuzativem. Věřím Bohu, vytvářím si vztah k osobě, přijímám tuto osobu a dávám se jí. Tato myšlenka mne napadla jako reakce na vyjádření papeže k bezbožnosti českého národa a reakcí některých politiků na toto vyjádření.

9.11.2010 v 9:55 | Karma článku: 13.61 | Přečteno: 1183 | Diskuse

František Bublan

Topolánek není Mojžíš

Je to škoda, že Mirek Topolánek nečte Bibli jako celek a vybírá si pouze některé pasáže, aby jimi podpořil svoje vlastní teze. Učinil tak ve svém úvodním projevu na konferenci Dvacet let poté když vzpomenul biblický exodus Židů z Egypta do Kanaán, země to zaslíbené. V podstatě zlomil hůl nad současnými dvěma generacemi, které ještě zažily předlistopadovou dobu, a vložil naději do nové generace, která pochopí a prožije skutečnou svobodu. Za prvé není pravdou, že Hospodin zakázal Mojžíšovi přivést do nové země generaci, která znala jenom otroctví a byla jím poznamenána natolik, že by potom nebyla schopna vytvořit nový svobodný státní celek. Těch 40 let na poušti, může být jenom symbolické číslo, nemusí jít o dvě generace, ale především má úplně jiný význam.

15.10.2009 v 10:14 | Karma článku: 15.56 | Přečteno: 1331 | Diskuse

František Bublan

Duch Ústavy versus Ústavní soud

Diskuze kolem ústavního zákona, kterým parlament stanovil konec působení své současné dolní komory a chtěl tak ukončit trápení politické scény, má mnoho podob a ještě více různých názorů a právních výkladů. To se samozřejmě projevilo i v jednání Ústavního soudu, nejvyšší to soudní instanci. Nebudu se pouštět do právních rozborů a odpovědí na otázky, zda může Ústavní soud rozhodovat o ústavním zákonu, zda je jednorázový a zcela určitě účelový zákon správný a možný, zda je to veřejný zájem a co to je veřejný zájem. Chci se zamyslet nad tím, k čemu máme Ústavu a co by měl každý její zákon splňovat.

11.9.2009 v 11:11 | Karma článku: 13.07 | Přečteno: 1372 | Diskuse

František Bublan

Musíme si pomáhat

Tak mi opět moderátor Událostí a komentářů Jakub Železný položil obligátní otázku. Zda mně, coby signatáři Charty 77, nevadí působení Jiřího Komorouse v policii, potažmo na ministerstvu vnitra. Nechci se nyní zabývat touto již mnohokrát diskutovanou kauzou, vysvětlováním, či omlouváním, chci se zastavit u velmi jednoduchého a někdy až nebezpečně zploštělého pohledu mladší generace pana Železného na dobu totality a její následky. Samozřejmě se na nikoho nezlobím, tato generace za to nemůže, zažili konec totality a velmi k němu přispěli, ale chybí jim hlubší poznání let 50., naděje let 60. a normalizace let 70. Konec 80. let již byla selanka. Uvedu tři životní příběhy, které se mi staly, jména pochopitelně vynechám.

6.8.2009 v 19:50 | Karma článku: 35.66 | Přečteno: 3447 | Diskuse

František Bublan

Chceme být eklektiky?

Český premiér Mirek Topolánek představil při zahajovacím slavnostním večeru v Národním divadle hlavní rysy našeho předsednictví: efektivita, empatie a eklektičnost. Nemám příliš velké výhrady k marketingovým tahům, doufám však, že ve výběru dalších vlastností a atributů začínajících písmenem „e" už nebude české předsednictví pokračovat. Důvodem mé obavy je ten poslední rys našeho předsedování a to je eklektičnost. Horší vlastnost už snad nemohl premiérovi autor jeho projevu do textu napsat.

8.1.2009 v 14:49 | Karma článku: 33.85 | Přečteno: 6124 | Diskuse

František Bublan

I have a dream...

"I have a dream..." Těmito slovy začal Martin Luther King svůj slavný projev v roce 1963, kterým zahájil protest proti nerovnosti a nespravedlnosti. Jeho sen se postupně naplňoval, i když se mnohým na začátku zdál příliš utopistický.

13.2.2008 v 18:47 | Karma článku: 38.28 | Přečteno: 7315 | Diskuse

František Bublan

Proč jsem pro Jana Švejnara

Nebudu hodnotit osobní kvality, vědeckou kvalitu a charakter kandidátů na prezidenta ČR, Václava Klause a Jana Švejnara. Je to věc osobního poznání a zkušenosti, je to věc subjektivního pohledu a představ jaké hodnoty by měl prezident mít a zastávat. Chci se však zaměřit na jiný pohled.

31.1.2008 v 12:45 | Karma článku: 41.73 | Přečteno: 7022 | Diskuse

František Bublan

Hledání pravdy

Dlouho jsem se bránil myšlence zapojit se také do blogových textů. Připadalo mi to jako zbytečná sebeprezentace a neosobní komunikace, která má určitá omezení ve vyjádření i v reakci na vyřčená slova. Nakonec jsem se rozhodl to zkusit a posledním iniciátorem byly některé situace v Poslanecké sněmovně, o kterých bude můj úvodní příspěvek.

31.1.2008 v 11:44 | Karma článku: 17.11 | Přečteno: 1667 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3889
Narodil jsem se v roce 1951 v Třebíči. V roce 1969 jsem začal studovat na Vysoké škole zemědělské, studium jsem nicméně po dvou letech ukončil a nastoupil jsem na Teologickou fakultu UK. Po absolutoriu v roce 1976 jsem začal působit jako duchovní. Po podpisu Charty 77 v květnu 1977 jsem začal mít problémy s StB, které o rok později vyústily k odnětí výkonu duchovenské činnosti a dokonce v obvinění z protistátní činnosti. Začal jsem tedy pracovat jako řidič. Po revoluci v roce 1989 jsem po krátkém váhání nastoupil do státních služeb, nejdříve do dnešní BIS, kde jsem pracoval deset let a v roce 2001 jsem byl jmenován ředitelem civilní rozvědky. V roce 2004 přišla nabídka na post ministra vnitra a následně nabídka od ČSSD, abych kandidoval do Poslanecké sněmovny v roce 2006 jako lídr kraje Vysočina. V současné době vykonávám funkci předsedy sněmovního Výboru pro bezpečnost a také jsem stínovým ministrem vnitra. Osobní zájmy jdou již mnoho let stranou, nicméně pokud je to možné relaxuji